Sommerens favoritt

Rask og enkel smoothie bowl

Natalie Totland
Personlig Trener
Natalie er utdannet personlig trener og kostholdsveileder fra AFPT. Hun har spesialisert seg på trening for muskelvekst og fettforbrenning, samt trening under og etter graviditet. Natalie ble kåret til årets personlige trener i EVO Fitness, både i 2014 og 2015.

Supergod smoothie bowl, rik på proteiner, vitaminer og fiber. 

 

En smoothie bowl er litt tykkere enn vanlig smoothie, og spises med skje.

 

Ikke bare er det enkelt å lage, men du kan variere i det uendelige.

 

Denne passer like godt til frokost som kvelds, eller lunsj og er en super måte å få i seg sunne næringsstoffer.

 

Dette trenger du, 1 porsjon:

 

 1 dl Styrk fettfri melk

 1 dl frosne blåbær

 ½ stk. banan

 ½ dl fersk spinat

 1 dl havregryn

 1 ss honning/ annen søtning 

 

Slik gjør du:

 

1. Bland sammen alle ingrediensene i en blender eller med stavmikser.

2. Hell smoothien over i en skål og topp gjerne med bær, nøtter og/eller frukt. (Smoothien kan også gjøres tynnere ved å ha i litt mer melk/vann)

 

Oppskriften er levert i samarbeid med Sarah Due Lund

Instagram: @sunnkostnorge

Relaterte artikler


Tilbake