Hege Bøkkos 5 favorittøvelser

Få sterkere lår og rumpe

Andreas Olav Skjetne
Redaktør Evolution og Personlig trener
Med over 8000 PT-timer, bachelor i idrettsvitenskap fra NIH og som redaktør for en av Norges største treningsblogger gjør Andreas til en av landets dyktigste personlige trenere.

Hege Bøkko er en av Norges beste kvinnelige skøyteløpere og hun har i samarbeid med Evolution laget noen treningsprogram eksklusivt for deg. Her får du de øvelsene hun selv bruker i oppkjøringen mot en ny sesong. Treningsprogrammet styrker benmuskulaturen og vil gi deg den belastningen du trenger for å få god effekt på rumpe og lår.

Du kan velge de øvelsene du selv liker, eller prøve deg på hele økten. Start rolig, men husk å øke motstanden for hver gang du trener.  Prøv også å variere mellom de ulike øvelsene som er lagt ved. Lykke til!


1.Frontbøy

 

2.Hip-thrust

 

3.Ett-bens kassehopp

 

4.1 En-arms snatch med manual


4.2 En-arms snatch med manual, splittede bein


5.1 Pistol squat


5.2 Pistol squat ekstra fyring

 

Øvelse

Serier

Reps

1

Frontbøy

3

10

2

Hip-thrust

3

10

3

Ett-bens kassehopp

3

10

4.1

En-arms snatch med manual

3

10

4.2

En-arms snatch med manual, splittede bein

3

10

5.1

Pistol squat

3

10

5.2

Pistol squat, ekstra fyring

3

10

Relaterte artikler


Tilbake