Styrketrening som gjør deg sterk

Her finner du økt 3 av 3

Petter Håheim Johnsen
Personlig Trener
Petter har lang erfaring og bred utdannelse innen trening og helse. Som PT og Massør jobber Petter med alt fra hverdagshelter til toppidrettsutøvere. Han er også skribent, foredragsholder og driver Youtube kanalen God Form.

Dette programmet er for de som har litt erfaring og føler de mestrer baseløftene. Økten tar ca 1time.

 

Øvelsene med samme bokstav trenes i supersett med 1-2min pause mellom øvelser/sett. 

Eksempel: Frontbøy, 1min, Roing, 1min, Frontbøy, 1min, Roing ++

 

Du skal gjøre 1 oppvarmingssett med lette vekter før det som står i programmet. Du skal ikke bli sliten av dette settet. Eksempel: Frontbøy 10reps med 40kg før 4 jobbsett x 4reps med 100kg.


Dette er økt 3 av 3 som du kan sette sammentil ett ukes program. Her finner du økt 1  og  økt 2 . Dersom du trener disse 3 øktene i løpet av en uke er det ikke vits å legge til flere øvelser. Tro meg du får trent nok armer og andre muskelgrupper. Dersom du skal legge til noen øvelser skal det være isolerte mage øvelser.

 

Økt

Øvelse

Sett

Reps

A1

Frontbøy

4

4

A2

Sittende roing

4

4

 

 

 

 

B1

Strakmark

3

8

B2

Pushups m/u vekt

3

8

 

 

 

 

C1

Omvendt flyes i kabel

3

8

C2

Triceps pushdown

3

8

Frontbøy

Sittende roing

Strakmark

Push-ups m/u vekt

Omvendt flyes i kabel

Triceps pushdown

Relaterte artikler


Tilbake