Sunn og saftig tacograteng

Veldig lett å lage!

Natalie Totland
Personlig Trener
Natalie er utdannet personlig trener og kostholdsveileder fra AFPT. Hun har spesialisert seg på trening for muskelvekst og fettforbrenning, samt trening under og etter graviditet. Natalie ble kåret til årets personlige trener i EVO Fitness, både i 2014 og 2015.

Hva med å bytte ut den tradisjonelle fredagstacoen med denne tacogratengen neste gang?

 

Denne gratengen serveres like godt til hverdag, som til fest! 

 

Du trenger: 

  • Ca.600 g karbonadedeig 
  • 1-2 pakker tacokrydder (eller lag selv av spisskummen, hvitløk, paprikapulver, koriander, chili og bitte litt salt.) 
  • 2-3 dl vann
  • 1 stor boks mager Cottage Cheese 
  • 4 ss yoghurt naturell 
  • 1 spiseskje med miks av: salt, pepper, timian, chili, oregano, rosmarin, paprika
  • Ca. 6 stk. lasagne pastaplater, spørs litt på formen du skal steke i. 
  • Revet ost, valgfri mengde

Slik gjør du: 

  1. Sett stekeovnen på 225 grader. 
  2. Stek karbonadedeig, krydre med taco krydder, og tilsett 2-3 dl vann. 
  3. Bland i Cottage cheese, med yoghurt, og bland i krydderet.
  4. Legg Cottage cheese i bunn, deretter pastaplater, og kjøttsaus. 
  5. Lag så mange lag du kan, og avslutt med ost. 
  6. Stekes i ovnen i ca. 20-25 minutter! 

 

Valgfritt tilbehør

 

Lett rømme, guacamole og, salsa f.eks.

Salat, agurk, paprika, tomater, rødløk, agurk og mais etc. J

 

Håper den faller i smak! 

 

Oppskriften er levert i samarbeid med kokk Trude Straume,  http://www.matpaaminutter.no/

 

For mer inspirasjon til en aktiv og sunn livsstil, følg Trude og Natalie på Instagram:

Trude: @matpaaminutter.no

Natalie: @natalietotland 

Relaterte artikler


Tilbake