3 øvelser for mage og rygg

Slik trener Hege Bøkko kjernemuskulatur

Andreas Olav Skjetne
Redaktør Evolution og Personlig trener
Med over 8000 PT-timer, bachelor i idrettsvitenskap fra NIH og som redaktør for en av Norges største treningsblogger gjør Andreas til en av landets dyktigste personlige trenere.

Hege Bøkko er en av Norges beste kvinnelige skøyteløpere og hun har i samarbeid med Evolution laget noen treningsprogram eksklusivt til deg. Her får du de øvelsene hun selv bruker for å styrke kjernemuskulaturer. Treningsprogrammet gir deg den stabiliteten du trenger og vil være et godt suplement til andre tyngre styrkeøvelser eller utholdenhetsidrett.

Velg ut en av øvelsene som kan passe i din trening, eller legg inn alle øvelsene som en del av annen trening. Husk at trening av kjernemuskulaturen er fornuftig å gjøre til slutt i øktene, da denne trengs som stabilitet i andre øvelser. Lykke til!

1. Crunch i slynge

 

2. Båten med rotasjon

 

3. Superman

 

Øvelse

Serier

Reps

1

Crunch i slynge

3

10

2

Båten med rotasjon

3

20

3

Superman

3

10

Relaterte artikler


Tilbake