Vinn 1År Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag!

Hege Bøkkos 5 favorittøvelser

Slik får du sterkere lår og rumpe!

Andreas Skjetne
Personlig trener og Fagansvarlig Evolution
Andreas har en bachelor i fysisk aktivitet og helse ved NIH. Med over 5000 PT-timer og en aktiv idrettskarriere, har han lang erfaring innen trening og helse.

Hege Bøkko er en av Norges beste kvinnelige skøyteløpere og hun har i samarbeid med Evolution laget noen treningsprogram eksklusivt for deg. Her får du de øvelsene hun selv bruker i oppkjøringen mot en ny sesong. Treningsprogrammet styrker benmuskulaturen og vil gi deg den belastningen du trenger for å få god effekt på rumpe og lår.

Du kan velge de øvelsene du selv liker, eller prøve deg på hele økten. Start rolig, men husk å øke motstanden for hver gang du trener.  Prøv også å variere mellom de ulike øvelsene som er lagt ved. Lykke til!


1.Frontbøy

 

2.Hip-thrust

 

3.Ett-bens kassehopp

 

4.1 En-arms snatch med manual


4.2 En-arms snatch med manual, splittede bein


5.1 Pistol squat


5.2 Pistol squat ekstra fyring

 

Øvelse

Serier

Reps

1

Frontbøy

3

10

2

Hip-thrust

3

10

3

Ett-bens kassehopp

3

10

4.1

En-arms snatch med manual

3

10

4.2

En-arms snatch med manual, splittede bein

3

10

5.1

Pistol squat

3

10

5.2

Pistol squat, ekstra fyring

3

10

Vinn 1År Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag!

Relaterte artikler


Tilbake