Spis så mye smoothie-bowl du vil!

Sunt, energirikt og veldig godt.

Henning Holm
PT- Ansvarlig
Henning er en av Norges mest erfarne personlig trenere og er i dag ansvarlig for personlig trening hos EVO. Han er en anerkjent treningsekspert i media, og en etterspurt foredragsholder.

De aller fleste liker en velsmakende, frisk og søt smoothie. Selv om ikke alltid metthetsfølelsen bli borte, fungerer det det som et supert mellommåltid for mange. Gjennom å følge denne oppskriften kan du gjøre en smoothie til en alternativ frokost, lunsj eller en sunn karbohydratrik pre-workout full av antioksidanter.

 

Den store forskjellen er at en smoothie bowl består av vanlig smoothie i bunn med opp skjært  frukt, nøtter og frø på toppen. Når det gjelder smoothien i bunn av bollen, så kan den lages etter eget ønske, men jeg anbefaler at den lages litt ”tykk”. Her vil du få et forslag som garantert smaker godt.

Ingredienser smoothie:

1 pose med blåbær og bjørnebær(frosne)

1/2 kartong jordbær

1 banan

1 glass appelsinjuice

6-7 isbiter

 

Jeg velger å ikke bruke yoghurt, melk, proteinpulver eller is, men mulighetene er mange.

Dette er en enkel oppskrift med andre ord. Nøkkelen ligger i det du legger på toppen av din "smoothie bowl".

Ingredienser på toppen som brukt på bildene i denne artikkelen er:

Banan

Kokos flak (tørkede)

Jordbær (friske/ ferske)

Mandler (gjerne "ristede"/ 5-6min på 150 grader)

Blåbær (ferske)

Chia frø (finnes i de fleste dagligvare butikker)


 

Eksperimenter gjerne selv og lag din ultimate smoothie bowl!


Lykke til og god appetitt.

Relaterte artikler


Tilbake

Mest leste artikler

Treningsprogram:

Treningsprogram:

Blogglistenhits