Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

10 motiverende høsttips

Dette får deg til å like trening

Henning Holm
PT- Ansvarlig
Henning er en av Norges mest erfarne personlig trenere og er i dag ansvarlig for personlig trening hos EVO. Han er kjent som treningsekspert i media, og er en anerkjent foredragsholder om trening.

Høsten er her og det er en vakker tid, men også travel for mange. Trening blir derfor  ofte nedprioritert. Sommerens gode form begynner å bli et fjernt minne og det er fortsatt veldig lenge til neste sommer og neste års treningsmål. Resultatet er at høsten er en tid hvor mange ikke får trent nok.

Her kommer gode tips og råd som du kan ta med deg. Kanskje du får trent så mye som du ønsker i høst!
 

1. Realistisk frekvens

Har du bare tid til å trene 1 eller 2 ganger per uke, så gjør det. Den beste treningen er den du gjennomfører!

Her finner du treningsprogrammet som passer for deg.
 

2. Ny spilleliste

Sommeren hits er ikke lenger like motiverende. Lag deg en motiverende høstliste med ny spennende musikk. Det kicker treningen din garantert i gang.
 

3. Del- Målsetning

Sett deg et mål for de neste 10 ukene. F.eks. "Jeg skal klare 15 armhevinger før jul." , "Løpe 4/4 intervall på 2km/t raskere innen 10 uker".  Tilpass mål etter dine behov og ønsker.

 

4. Skaff deg et program for innetrening og et for utetrening

Mørket senker seg, det blåser, regner og kan virke trist ute. Da er det godt å kunne trene uavbrutt inne i varmen. De dagene sola skinner og høstluften er frisk, kan du nyte utetreningen.

 

5. Nytt treningsantrekk eller sko

Overflatisk? Nei da, et nytt antrekk kan være motiverende for mange av oss. Har du råd og lyst, kan dette være inspirasjonen som får deg ut av sofaen.

Her finner du riktige sko til treningen.

 

6. Tenk grunnlag for neste års form

Har du ambisjoner og store målsetninger for neste år, kan det være smart å legge grunnlaget allerede nå. Du kan fokusere på lystbetont trening og nyte den gode følelsen av å være i rute til neste års målsetninger.

 

7. Bruk mat som motivasjon

Mat og trening hører sammen, både som energi til trening og som påfyll for restitusjon. Lag din egen müsli som pre-workout snack eller ha en ny oppskrift for middagen klar etter økten. Eventuelt kan du ta den helt ut og belønne deg med noe ekstra godt, men da kun etter trening.

Finn oppskrifter og inspirasjon til kostholdet her.

 

8. Snakk om din trening til andre

Det at vi forteller om våre mål og økter forplikter til gjennomføring. Har du sagt det, må du gjennomføre. Det er kjedelig å gå tilbake på noe du har sagt du skal gjøre, du legger litt sunt press på deg selv.

 

9. Vær bevisst på dørstokkmila

Den møter oss alle. De dagene hvor man helst har lyst til å ligge på sofaen, de kommer. Etter økten er unnagjort angrer du aldri. Glem dørstokkmila og kom deg på trening. Det smaker enda bedre å ha trent hvis det satt langt inne å gjennomføre.

Her er tipsene som fjerner dørstokkmila

 

10. Planlegg tidspunkt

Før jobb, i lunsjen, rett etter jobb, eller når ungene har lagt seg. Legg eksempelvis økten tidlig på dagen, da er du ferdig og trenger ikke å tenke på det resten av dagen. Sjansen er større for at du gjennomfører økten når du har satt av tid!

Til sist, vilje er den viktigste faktoren for å få trent. Har du virkelig lyst til å trene, så får du trent! Vi bruker viljen på jobb og til forskjellige daglige gjøremål hele tiden. Bruk litt av viljen din til trening også, så hjelper det deg et steg videre. Så enkelt og så vanskelig:-)

Lykke til med din trening i høst!
Hilsen Henning

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake