Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Proteinrike speltscones

Prøv dette sunne alternativet.

Marie Tengberg
Personlig Trener
Marie har utdannelsen sin fra S.A.F.E og brenner for at du skal få en mer aktiv og sunnere livsstil. Som personlig trener er hun opptatt av å se hele mennesket, og vet at det alltid finnes flere veier til målet.

Hvem liker ikke duften av nybakt gjærbakst på morgenen? Her får du oppskriften på grove sconse med sunt næringsinnhold. De er kjempe enkle å lage og smaker fantastisk!

Du trenger:

  • 3 dl speltmel
  • 2 dl grovt speltmel
  • 2 ts bakepulver
  • 1 boks mager kesam
  • 1 ts salt
litt vann
     

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 230 grader.
Miks sammen de tørre ingrediensene. Tilsett kesam og rør godt. Tilsett eventuelt litt vann. Det skal være en slik konsistens at du kan forme deigen med hendene. Del deigen i 2 like store deler. Trill til runde baller og trykk de flate til runde kaker på et stekebrett kledd med bakepapir. Stikk små hull i hver scones med en gaffel, og lag et kryss tvers over hver scones med en kniv.
Stekes nederst i ovnen i cirka 25 minutt. Avkjøles på rist.

Tips: Disse er veldig gode med smør, ost og syltetøy uten tilsatt sukker m. eple/pære.


Se hva forskning sier om sammenhengen mellom frokost og overvekt  her.

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake