Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Sukkerfrie og proteinrike minipavlova!

Kos deg med noe sunt

Natalie Totland
Personlig Trener
Natalie er utdannet personlig trener og kostholdsveileder fra AFPT. Hun har spesialisert seg på trening for muskelvekst og fettforbrenning, samt trening under og etter graviditet. Natalie ble kåret til årets personlige trener i EVO Fitness, både i 2014 og 2015.

Hvem elsker vel ikke pavlova med krem og friske bær? Ved et par enkle triks kan denne kaken nytes like godt til hverdags som til fest!
 

Du trenger:

  • 4 eggehviter
  • 0,5 dl sukrin
  • 0,5 dl sukrinmelis
  • 1 spiseskje potetmel
  • Kremfløte, eventuelt yoghurt/kesam
  • Valgfrie bær


Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 130 grader over og under varme.

NB! Det er viktig at både bollen og vispen du bruker er helt ren og tørr.

Start med å stivpiske eggehvitene, samtidig som du vender inn litt og litt sukrin og sukrinmelis. For å vite at eggehvitene er stivpisket nok kan du prøve å snu bakebollen på hodet. Forblir eggehvitene i bollen er de godt nok pisket. Tilsett deretter potetmelet til slutt. Formes som 9 små kaker, eventuelt en stor.

Stek kakene på nederste rille i ovnen i ca. 30-40 min. La deretter kakene bli stående med døren åpen en liten stund før du tar de ut av ovnen, da sikrer du at bunnen blir sprø og god.

Topping: En dæsj stivpisket kremfløte, blandes med yoghurt eller kesam med smak. Pyntes med massevis av friske bær. Voilà, nå har du en proteinrik, sukkerfri og kalorifattig kake som kan nytes med verdens beste samvittighet!

Håper den faller i smak!

Takk til Renate Mariell Bøyum for inspirasjon til oppskrift

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake