Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

8 tips du trenger etter Snopefri

50 dager uten snop er over

Henning Holm
PT- Ansvarlig
Henning er en av Norges mest erfarne personlig trenere og er i dag ansvarlig for personlig trening hos EVO. Han er kjent som treningsekspert i media, og er en anerkjent foredragsholder om trening.

Vår spennende utfordring med ”50 dager snopefri” er over. Du som har vært med kan klappe deg selv på skulderen og si godt jobbet. Mentalt hadde du kraften og styrken til å gjennomføre.

 

Resultater er ofte individuelle, selv om grunnoppskriften kanskje er den samme. Noen føler seg mer opplagt, noen har gått ned i vekt, mens andre har mest endringer på det mentale plan. Uansett hva effekten av dine 50 dager uten snop er, ønsker vi å bidra med noen nyttige tips til refleksjon på veien videre:

 

Her kommer noen gode tips og råd:

 

1. Ta med deg læringen:

Lær av det du opplevde i de 50 dagene du har vært igjennom. Du kjenner nå antakeligvis deg selv enda litt bedre. Viktig læring er hva som skjer når du får søtsuget og hvilke tiltak du kan bruke mot det. Dette kan du bruke i tiden fremover etter behov.

2. Hva nå?

Finn ut hva du vil. Er det hæla i taket og sjokolade hver kveld eller har du fått noen sunne vaner du vil opprettholde? Dersom det sistnevnte er din plan fremover, kan det være aktuelt å innføre snop kun på lørdager?
 

3. Tenk balanse:

Litt kos når du fortjener det er bare sunt for kropp og sjel, men vær ærlig med deg selv og spis når du vil, men stå over når du føler det er riktig å holde seg unna. Enkelt og greit.

4. Mestring:

Mange mennesker er garantert imponert over at du har klart 50 dager uten snop eller bare at du prøvde i det hele tatt. Ta med den god følelsen, sett deg nye mål innen kosthold eller trening. Du er i stand til å klare hva som helst, bare du vil det nok.
 

5. Selvdisiplinen har fått en boost:

Det du har bevist er imponerende, hva ønsker du å bruke det til nå? Et nytt mål kan være spennende. En hvit måned, uten alkohol kan kanskje være en spennende challenge?
 

6. Fortsett å si "NEI"

Du har antakeligvis sagt nei til vafler, kake, chips, og sjokolade. Sagt nei til gruppepress og mas. Mange av oss sliter med å kunne si "nei". 50 dager uten snop har vært en reise i det å utvikle og kultivere denne evnen. Bruk det når det er nødvendig i ditt liv.
 

7. Sunn mat:

Du har lært deg sunnere alternativer når du opplever suget etter søtsaker. Det er ingen grunn til å ikke gjøre disse valgene til en livsstil om du virkelig ønsker det.

8. Tenk hverdagshelse:

Bruk snop til velfortjent kos, men tenk på helsen din, spis med måte. Søtsaker er fulle av tomme kalorier som ikke er nevneverdig sunt for oss. Næringen er minimal. Noen unntak er det selvfølgelig. Her kan du finne alternative og sunnere måter å kose seg på.

 

Ta med deg overskuddet, kraften og styrken inn i hverdagen. Litt smartere og litt gladere.

 

Lykke til videre!

Hilsen Henning

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake