Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Lag din egen snacks

Sunt, godt og veldig enkelt

Amy Gibson
Personlig Trener
Amy er utdannet personlig trener hos AFPT. Hun kan tilby deg de verktøyene og kunnskapen du trenger for å nå dine mål. I tillegg har Amy spesialisert seg på vektreduksjon ved bruk av kostholdsveiledning.

Er du glad i å ha noe å knaske på mens du sitter foran tv'n om kvelden, men ønsker et sunnere alternativ? Eller trenger du bare et godt forslag til snacks du kan ha med på jobb eller på tur? Prøv kikert-snacks! Små næringsrike og kalorifattige krydder-bomber som føles godt på samvittigheten.

 

Fremgangsmåte:

Sett ovnen på 175 grader og la ovenen varmes mens du renser kikertene under rennende vann. Ha kikertene i en bolle og tilsett 1 ss olje, ønsket krydder (chili og paprika eller salt og pepper).


Kle et steke brett med bakepapir, fordel kikertene utover bakepapiret og stek midt i ovnen i ca 45 min.


Nyt!

Visste du at..?

- Kikerter inneholder mange essensielle næringsstoffer, blant annet folat, kopper, fosfor, jern, magnesium, molybden og mangan.

- Grunnet mye vannløselig fiber, er kikerter bra for tarmen og virker prebiotisk.

- De fleste vet at jern er viktig, spesielt for damer, da det er viktig for dannelse av blodfargestoff

- Mangan er viktig for kroppens eget antioksidantsystem

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake