Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Slik kommer du i form med hinderløp

Kombiner løping og styrke

Lars Mæland
PT og Landslagstrener
Lars har 10 års erfaring som foredragsholder, PT og fysisk trener. Han jobber nå som fysisk ansvarlig for herrelandslaget i alpint. Han har en bachelor fra Norges Idrettshøgskole og bred kompetanse fra flere ulike kurs.

Terrenghinderløp utfordrer deg gjennom løping og forsering av ulike hinder. Det stiller krav til styrke, koordinasjon og balanse. Med andre ord en fullverdig utfordring for hele kroppen. For de som ikke finner motivasjon i vanlige mosjonsløp vil dette kunne være en perfekt mulighet til å teste seg selv. I de fleste konkurranser kan du enten løpe på lag  eller. X-run har til og med satt av en hel dag til barna. De mellom 7-15 år får konkurrere i en tilpasset hinderløype.
Her får du et smart treningsprogram med øvelser som passer til ulike hinder. Utfør øvelsene rett etter hverandre i par. Først tre runder med 1a og 1b, deretter tre runder med 2a og 2b.

 

1a.  Step-up på kasse m/kettlebell i hendene - 10-12 repetisjoner x 3 serier

       1b.  Push up på gulvet - 10-12 repetisjoner (tyngre med vekt på ryggen) x 3 serier

 

       2a. Gange med tunge kettlebell/manualer i hendene - 20 steg x 4 serier

       2b. Kroppsheving i smith-maskin eller chins – 8-10 repetisjoner x 4 serier

 

       3a. Armgang i stigen i taket – t/r x 3 serier

       3b. Utfallsgange m/kettlebell – 14-16 repetisjoner x 3 serier

 

       4a. Kettlebell swing – 15 repetisjoner x 3 serier

       4b. Skulderpress m/kettlebell – 10-12 repetisjoner x 3 serier

For best mulig treningseffekt kombinerer du styrketreningen med to løpeøkter per uke. Tradisjonell 4x4 min intervall, med 2 min pause mellom hvert drag vil gi rikelig med fremgang og bedre resultatet ditt merkbart. Den andre økten er en langtur i skogen på mellom 50-70 min, husk at her skal det gå rolig, helst i prate tempo.

 

Hvor tøff er du egentlig?

Bli med på en rå opplevelse lørdag 27 og søndag 28 august.

Er du nysgjerrig og ønsker mer info, så anbefales det å ta en titt på facebook eller instagram. Eller bare melde deg på gjennom www.x-run.no

Her får du et supert tilbud på X-RUN, bruk promokode: EVO2016

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake