Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Supersunn blomkålpizza

Lettlaget og bedre enn vanlig pizza

Maria Martinsen
Personlig Trener
Maria er utdannet personlig trener og kostholdsveileder. Hun har tidligere konkurrert i bikini fitness og driver bloggen lykkeligsterk.no. Hennes spesialiteter er muskelvekst, fettreduksjon og livsstilsendring.

Pizzakosen behøver ikke være forbeholdt kun helgene, når det finnes så mange sunne alternativer til pizza. Denne varianten er lettvint å lage, lav på karbohydrater og veldig smakfull.

Oppskriften tilsvarer to medium pizzaer og metter to sultne personer.

Du trenger til pizzabunnen:
1 stort blomkålhode
2 egg
2 ss havremel (eller annet valgfritt mel)
En dæsj olje
Valgfritt krydder f.eks salt, pepper, oregano og parmesan

Saus:
Tomatpure (ett lite glass)
Soltørket tomat (4-5 stk)
Pinjekjerner (et dryss)
Hvitløksbåter i chiliolje (6-8 båter med olje)
(evt. ta litt av det du har liggende)

Fyll:
2 pakker mozzarellaost
Ca. 70 gram serranoskinke
En halv pakke bacon og en halv pakke røkt kalkunskinke
Frisk basilikum
Cherrytomater

Bunn
Ha blomkålbuketter og resten av ingrediensene i en foodprosessor og kjør til du får en smørbar konsistens. Smør på bakepapir på to stekebrett og ha de nederst i ovnen. Stekes på ca. 200 grader, i ca. 30 minutter.
Mens bunnen forhåndsteker lager du pizzasausen og gjør klar fyllet. Ingrediensene til sausen kjører du bare med en stavmikser eller i en foodprosessor til smørbar konsistens.

Når pizzabunnen er klar, er det bare å legge på lagvis tomatsaus, mozzarella ost, kjøtt og cherry tomater. På slutten av steketiden legger du noen soltørkede tomater på.
Stek gjerne opp litt pinjekjerner og strø over når pizzaen er helt ferdig og topp med frisk basilikum.

Håper det smaker!

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake