Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Slik trener Randi 53 seg sterk og stram

7 øvelser du bør kunne!

Linn Kristin Andersen
Personlig trener
Linn Kristin er utdannet personlig trener hos SAFE Education. Hun har spesialisert seg på kostholdsveiledning gjennom sin erfaring som faglært restaurantkokk. Fokuset i treningen ligger på tilpassede treningsøkter som er varierende og utfordrende.

Ønsker du å bli strammere og sterkere, da er dette programmet for deg. Treningsprogrammet er spesifikt rettet mot kvinner over 40 år, men alle kan dra nytte av øvelsene. Her er det valgt ut effektive øvelser som gir god effekt på muskulaturen.

”If you dont use it, you lose it”. Jo eldre du blir, desto viktigere er det å holde seg i god form. Muskulatur og utholdenhet er ferskvare, derfor må du trene jevnlig for å opprettholde en god helse for fremtiden!

 

Effekten av styrketrening er like god uansett alder og vi kan forsinke aldringsprosessen med rett og god trening. Med andre ord, styrketrening er en viktig del av vår fysiske aktivitet for å forbedre og opprettholde den funksjonsdyktigheten vi har. Dette er helt avgjørende for vår livskvalitet. Ved gode treningsrutiner ukentlig, med styrke og kondisjonstrening, vil dette medføre blant annet økt ganghastighet, bedre balanse og lavere belastning ved dagligdagse aktiviteter.


 

Studier viser at andelen fysisk aktive personer synker gradvis med økende alder. Fysisk aktivitet vil være med å påvirke vår livskvalitet i en god og positiv retning, samt forebygge sykdommer. Kort og godt; fysisk aktivitet er viktig uansett alder!


Randi er 53 år og et bevis at du kan hvis du vil! Fokuset og hovedmålet til Randi var hovedsakelig å bli strammere, sprekere og ha en generelt  god helse. Randi har lavt stoffskifte og det er noe vi måtte ta hensyn til. En vanlig bivirkning av lavt stoffskifte er mindre energi ved fysisk aktivitet.

Treningsopplegget går ut på styrkeøkter 2-3 ganger i uken, hvor intensiteten avhenger av dagsformen. Hun har stått på det siste halvåret og fått gode resultater. Det har resultert i økt styrke, en strammere kropp og mer energi til hverdagen. Nedenfor kan du se hvilke øvelser Randi har jobbet mye med.

 

Øvelse

Serier

Reps

Knebøy med ball

3

15

Benløft – innside lår

3

15

Seteløft

3

15

Ryggliggende sykling

3

15

Ryggliggende armsving over hodet

3

15

Sittende enarms kryssdrag på en ball

3

15

Stående push-ups mot vegg

3

15



Knebøy med ball

Benløft - innside lår

Seteløft

Ryggliggende sykling

Ryggliggende armsving over hodet

Sittende enarms kryssdrag på en ball

Stående push-ups mot vegg

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake