Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Karamelliserte havregryn

Start dagen med hjemmelaget frokostblanding

Natalie Totland
Personlig Trener
Natalie er utdannet personlig trener og kostholdsveileder fra AFPT. Hun har spesialisert seg på trening for muskelvekst og fettforbrenning, samt trening under og etter graviditet. Natalie ble kåret til årets personlige trener i EVO Fitness, både i 2014 og 2015.


 

Du trenger:
 

  • Mager kesam søtet med vanilje stevia/essens, eventuelt mager vanilje kesam
  • Valgfrie bær
  • Havregryn
  • Sukrin gold, eventuelt sirup
  • ​Nøtter dersom du ønsker det


Fremgangsmåte:

 

  • Start med å steke ca. 60-80 gram havregryn i en tørr panne til det har fått en lett gyldenbrun farge. For ekstra god smak, bland inn kanel og kardemomme. Bruk middels til høy varme, og sørg for å røre godt hele tiden slik at det ikke svir seg.

 

  • Når havregrynet har fått en lett gyldenbrun farge, skyver du det litt til siden. Smelt deretter 1 spiseskje sukrin gold, eventuelt sirup dersom du ønsker det, i midten av pannen. Mengden avgjør hvor søtt  det blir, samt mengden havregryn du bruker.

 

  • Bland deretter inn havregrynet. Dersom du ønsker enda mer smak, kan du tilsette mer krydder, eventuelt mer sukrin gold. Fortsett å røre godt.

 

  • Når du ser at havregrynet har blandet seg godt med sukrinet, heller du blandingen over på et bakepapir. Spre det godt utover, og la det avkjøle seg. Bakepapiret vil trekke ut fuktigheten, og gi deg et crispy resultat!


Nå har du en smakfull blanding, som kan brukes som frokostblanding med melk, eller eventuelt som topping til yoghurt eller kesam. For å stilne søtsuget heller du mager kesam i en skål, strø over de karamelliserte havregrynene, og kutt opp massevis av friske bær J


Se også Natalies oppskrift på ”Sunne proteinkjeks”  her.

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake