Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Kyllingburger

Hva er vel bedre enn en saftig kyllingburger!

Natalie Totland
Personlig Trener
Natalie er utdannet personlig trener og kostholdsveileder fra AFPT. Hun har spesialisert seg på trening for muskelvekst og fettforbrenning, samt trening under og etter graviditet. Natalie ble kåret til årets personlige trener i EVO Fitness, både i 2014 og 2015.

Hva med å prøve en litt annerledes kylling burger i helgen? 
Hamburger laget av kyllingfilet, grønnsaker og med portobello sopp som hamburgerbrød.

1. Forvarm stekeovnen til 225 grader. Bruk en portobello sopp pr. kyllingfilet. Skjær stilken av soppen, og bruk en skje for å ta ut de svarte "senene". Disse kan du så kaste. Tørk soppene med litt papir for å unngå at de blir fuktige når de stekes. 

2. Krydre med litt salt og pepper. Du kan også bruke litt olje for å få en sprøere skorpe på soppene. Legg de med innsiden opp og stek de i ca. 10 minutter, snu de og stek de i et par minutter til. De skal ha en gyllen farge når de er ferdig. 

3. Mens portobello soppene er i ovnen, steker du kyllingfileten i en panne. Krydre etter eget ønske. Bruk gjerne lokk når du steker dem, dette for å bevare saftigheten. Stekes i et par minutter på hver side.

4. Når soppene er ferdig stekt, tar du de ut og lar de avkjøles et par minutter. 

5. Legg på kyllingfileten, ta på de grønnsakene du vil ha, og voilà! Som ekstra tilbehør kan du gjerne lage "fries" i ovnen av søtpotet eller vanlig potet.


Vil du komme i kontakt med Natalie, ta kontakt  her.

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake