Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Slik kommer Røa Dynamite girls i toppform!

Jentene spiller i Toppserien og trener på Evo!

Andreas Skjetne
Personlig trener og Fagansvarlig for Evolution
Andreas har en Bachelor i fysisk aktivitet og helse ved Norges Idrettshøgskole. Gjennom lang erfaring som personlig trener har han spesialisert seg på vektnedgang og utholdenhetstrening i kombinasjon med styrketrening. Som utøver i Birkebeinertrippelen og ultramaraton har Andreas bred kunnskap om forbrenning og kondisjon.

1. Hvor ofte trener dere?

 

Hver dag, i mange tilfeller to ganger om dagen. Noen ganger har vi en rolig fotballøkt på morgen med ny fotballøkt på kvelden. Andre dager har vi en egen fysisk økt i tillegg til fotballtrening. I år har vi ca. 400 timer med planlagt fellestrening, i tillegg kommer egentreningsøkter 2-4 ganger i uka. Men det er viktig å huske på at vi også har dager med helt fri fra trening innimellom, det er viktig både med tanke på restitusjon og for motivasjonen.

 

2. Hvor stor betydning har trening hos oss for dere i hverdagen?

 

Siden styrketrening er en meget viktig del av skadeforebygging og prestasjonsfremming, er vår mulighet til å trene hos dere avgjørende for vår utvikling.

 

3. I hvilke perioder benytter dere Evo Fitness?

 

Vi bruker EVO hele året, men oftere utenfor sesong enn under sesongen. I vinter og sommer pausen kan vi bruke EVO 3-4 ganger i uken, mens under sesong, er det hovedsakelig 1-2 ganger i uken.

 

4. Hva slags trening gjennomføres hos oss?

 

Hovedsakelig tung styrketrening med vekter. Men også en del trening i slynger, med strikker og noe utholdenhetstrening.  Denne treningen vil ofte supplere fotballøktene som laget har samlet.

 

5. Hvilke øvelser bruker dere i treningen på Evo Fitness?

 

Frivending, støt, knebøy, frontbøy, markløft, strak markløft, bulgarsk utfall, ettbeinsknebøy, utfall, benkpress, stående roing, nedtrekk, samt ulike øvelser med manualer. I tillegg er øvelser som inkluderer balanseball og lignede ofte en del av den skadeforebyggende treningen.

 

6. Hva er deres beste tips for å komme i form?

 

For å komme i best mulig form til sesongstart periodiserer vi treningen i flere bolker med ulikt fokus, intensitet, og varighet gjennom vinteren. Utover i sesongen handler det mest om å vedlikeholde det vi har bygget opp utenfor sesongen, og være best mulig restituert til hver kamp.
 

Som et tips må man ikke være redd for å trene mye, men det viktig å ha en god balanse mellom varighet og intensitet, samt å være flink til å periodisere og variere treningen slik at kroppen får nye (annerledes) utfordringer fra tid til annen. I tillegg er det viktig å få i seg nok og riktig næring for å prestere optimalt.

 

7. Hva vil dere trekke frem som unikt med Evo Fitness?

 

Rene, pene og oversiktlige sentre.

 

8. Vil dere anbefale EVO fitness til andre?

 

Ja, vi kan trygt anbefale EVO til andre. Vi trives godt på senterne rundt om i byen! EVO har også åpningstider som passer oss godt da de gir oss mulighet til trening både tidlig og sent, men ikke minst alle dager hele året.

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake