Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Hva trener Curlinggutta hos Evo?

Les hva norges ledende curlingspillere trener når de er på Evo!

Andreas Skjetne
Personlig trener og Fagansvarlig for Evolution
Andreas har en Bachelor i fysisk aktivitet og helse ved Norges Idrettshøgskole. Gjennom lang erfaring som personlig trener har han spesialisert seg på vektnedgang og utholdenhetstrening i kombinasjon med styrketrening. Som utøver i Birkebeinertrippelen og ultramaraton har Andreas bred kunnskap om forbrenning og kondisjon.

1. Hvor ofte trener dere?

 

- Curlingsesongen er fra September til April, i denne perioden er det såpass mye turneringer at vi bare rekker korte vedlikeholds økter når vi er hjemom. I tillegg til dette kommer teknikktrening på is.

 

2. I hvilke perioder benytter dere Evo Fitness?

 

- I sommermånedene trener vi mye fysisk, et sted mellom 4-5 ganger i uken. Det dukker også opp treningsperioder under sesong før viktige mesterskap. For å få riktige øvelser og belastning har vi funnet frem til spesifikke øvelser gjennom samarbeidet med fagpersonell på Olympiatoppen. Dette er tiden hvor vi legger grunnlaget for en ny sesong.

 

3. Hva slags trening gjennomføres hos oss?

 

- Det viktigste å trene for curlingspillere er balanse, bevegelighet og stabilitet, derfor blir det mye trening av kjernemuskulatur som rygg og mage. Vi gjennomfører også annen trening, for curlingspillere er det i tillegg viktig med god kondisjon og overkroppsstyrke for kosting, samt beinstyrke og spenst til frasparket.

 

4. Hvilke øvelser bruker dere i treningen på Evo Fitness?

 

- Vi bruker mange øvelser som går ut på å styrke kjernemuskulaturen, dette er øvelser som inkluderer slynge, pilatesball, sklimatter og lignende. Dette utstyret gir oss muligheten til å kombinere trening av balanse, stabilitet og styrke. For å trene generell styrke og kondisjon bruker vi styrkeapparater og frivekter i styrketreningen og ellipse, roing og løping for kondisjonstrening. I tillegg kommer løpeturer ute og kosteøkter i curlinghallen.

5. Hvor stor betydning har trening på Evo Fitness for dere i hverdagen?

 

- For oss betyr det mye å kunne trene på Evo, det at senterne ligger så mange forskjellige steder i landet gir oss muligheten å trene der vi er. I tillegg til at det ofte er flere sentere på samme sted gir muligheten til å droppe innom på vei til og fra jobb, curlingtrening eller andre ting. I tillegg får vi muligheten til å trene med våre koner og samboere.

 

6. Hva er deres beste tips for å komme i form?

 

- Finn en treningsform du liker og gjennomfør det. Alt kan trenes på forskjellige måter, det gir gode muligheter til å få gjennomført treningen. Vi liker selv å variere treningen for å gjøre det mer spennende.

 

7. Hva vil dere trekke frem som unikt med Evo Fitness?
 

- Det som gjør Evo så unikt er at alle som kommer dit, faktisk kommer for å trene. Det gir et miljø som bidrar til økt fremgang og motivasjon. Dette kombinert med høy kvalitet på apparater og personell gir samlet en god treningsopplevelse.

 

8. Vil dere anbefale Evo Fitness til andre?

 

- Vi vil anbefale Evo til alle som har et mål med treningen sin. Senterne passer for alle som ønsker å få trent.

 

 

Hilsen Curlinggutta!

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake