Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

Slik får du sprettrumpe

5 øvelser du bare må kunne!

Maria Martinsen
Personlig Trener
Maria er utdannet personlig trener og kostholdsveileder. Hun har tidligere konkurrert i bikini fitness og driver bloggen lykkeligsterk.no. Hennes spesialiteter er muskelvekst, fettreduksjon og livsstilsendring.

Det kan kanskje høres litt overfladisk ut å trene mye rumpe, men helsemessig er det ikke det verste du kan gjøre, tvert i mot! Rumpa di er en viktig del av kroppen og kanskje den viktigste muskelen du har. Den holder kroppen din oppreist, løfter en god del av vekten du bærer og den generer kraft i mange øvelser du gjør når du trener. En grei bieffekt er at den i tillegg kan se bra ut.

 

Hip-Thrust



Knebøy



Hip extension



Bulgarsk splittbøy/utfall



Rumenske markløft på ett ben


 

Se også våre andre artikler for trening av rumpe og bein:  "Hvorfor er trening av bein så viktig?",  eller  "Øvelsene som gir mer enn sprettrumpe"

 

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake