Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver Mandag!

5 supre mageøvelser

Du vil garantert kjenne effekten!

Øyvind Holt
Personlig Trener
Øyvind har en bachelor i Fysisk aktivitet og helse fra Norges Idrettshøgskole. Her har han også studert pedagogikk og personlig trening. Gjennom lang erfaring og utdanning har Øyvind bred kunnskap om trening og generell helse i alle aldre.

Magemusklene har en langt viktigere funksjon enn selvtillit på badestranda. En sterk buk reduserer risikoen for korstyggsmerter og gir deg gode forutsetninger for god stabilitet under ulike styrkeøvelser (Knebøy, markløft, utfall etc.)

 

Her har jeg lagt ved mine 5 supre mageøvelser med økende vanskelighetsgrad.



1. Sit-ups


Fokus: Korsryggen i gulvet og nakken i nøytral posisjon. Hold i 5 sekunder på toppen.

 

2. Planke i slynge, med inntrekk

 

Fokus: Unngå stor svai i korsryggen og stram magen. ("Inn med navelen").


3. Armstående bakoverføring på ball


Fokus: Unngå stor svai i korsryggen, lengre tilbakeføring øker belastningen


4. Sideplanke i slynge med rotasjon


Fokus: Opp med hofta, ligg i en rett linje med hofta frem og husk rolige bevegelser med skuldrene.


5. "Bjørgen"


Fokus: Unngå stor svai i korsryggen og husk utstrekte albuer i topposisjon.




Vil du vite mer om trening av mage les denne artikkelen:  "Nå må den six-packen snart komme!".

Bli Med I Trekningen Av 6 Mnd Gratis Trening

Få ferske artikler hver mandag

Relaterte artikler


Tilbake