Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Sirkeltrening for jenter

Styrke i sirkel er morsomt og effektivt!

Tommy Lande
Daglig leder Optimal Klinikk og Osteopat
Tommy er daglig leder av Optimal Klinikk, hvor han også jobber som osteopat. Han er en anerkjent foreleser for blant annet AFPT. Tommy er spesielt interessert i skadeforebyggende trening og rehabilitering etter skade og smerter. Mer finner du på hjemmesidene www.prehabtrening.no eller www.optimalklinikk.no.

Vi mener at jentene fortjener sitt eget treningsprogram. Jenter har ofte andre målsetninger enn guttene, som for eksempel sterkere og strammere beinmuskulatur, sterk kjerne og definert muskulatur. Dette programmet er bygget for jenters anatomi, målsetninger og utfordringer. Resultater kommer med riktig belastning og god teknikk.
 

Oppvarming

Varm opp i 10 minutter på valgfritt kondisjonsapparat, gjør deretter 1-2 lette serier med de øvelsene som står under. Husk at oppvarming skal gjøre deg klar til trening, det er viktig å ikke starte for tøft, men heller ikke la det bli for rolig.


Økten gjennomføres med 1 minutt pr øvelse hvor du bytter direkte over til neste øvelse når første minutt er gått osv. Etter du har gjennomført alle 5 øvelsene får du 1 minutt pause, også starter du på nytt igjen. Runden repeteres totalt 4 ganger.

Øvelse

Serie

Reps

Knebøy uten vekt

1min

4

Skulderpress

1min

4

Kettlebell swing

1min

4

Liggende roing i redcord eller stang

1min

4

Crunch i slynge

1min

4

 

Knebøy uten vekt

Skulderpress med manualer

Liggende roing i redcord

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake