Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Knalltøff økt for gutta

La ryggen få kjørt seg!

Vegard Tangen
Personlig Trener
Vegard har en bachelorgrad i idrett og helse fra HiOA. Selv trener han aktivt Crossfit. Han har spesialisert seg på funksjonell styrketrening og brenner for å utvikle teknikk og mobilitet.

Er du en av de som trener for å bygge muskler og i tillegg ønsker å se bra ut i badeshorts? Det finnes mange treningsprogram, men det viktigste er å gjennomføre øktene. Derfor har vi laget et enkelt og oversiktlig treningsprogram til deg som gir god effekt på stryke og muskelmasse.


Denne økten passer for deg som liker tøffe ryggøkter! Du bestemmer selv intensiteten og hvor tung belastning du ønsker at det skal være. Økten kan gjennomføres som runder eller følges i den rekkefølgen den står. Om du vil kjøre den 1, eller 2 ganger i løpet av en uke så gjør gjerne det, bare husk og ha en dag i mellom hver gang. Gi full gass og lykke til!


Se også våre spesialtilpassede  Treningsprogram.
 

Oppvarming

Varm opp i 10 minutter på valgfritt kondisjonsapparat, gjør deretter 1-2 lette serier med de øvelsene som står under. Husk at oppvarming skal gjøre deg klar til trening, det er viktig å ikke starte for tøft, men heller ikke la det bli for rolig.

Øvelse:

Serier:

Reps:

Husk:

Romaskin

500m

X4

Her er det bare å kline til!

Markløft

3

10

Bøy i hoften og knærne, men ikke for mye, husk svai rygg

Strak Markløft

3

12

Hoften bakover og brystet frem. Før vekten ned til rett under kneet. Husk svai rygg.

Nedtrekk/ Pullups

3

12

Trekk skuldrene ned og bak. Hold brystet fremme og klem sammen skulderbladene.

Facepull

3

15

Brystet frem, trekk skuldrene ned og klem sammen skulderbladene.

Rygghev

3

10

Nøytral stilling i ryggen, med svai. Senk deg ned så langt du klarer med rett rygg.

Enarms roing

3

12

Rett i ryggen. Albuene inntil kroppen. Trekk hele veien.

Rollouts i slynge

3

12

Lik som planken. spenn opp magen. Før armene frem og trekk deg tilbake.

 

Romaskin

Markløft

Strake markløft

Pull-ups

Facepull

Rygghev

Enarms roing

Rollouts i slynge

Vil du trene med Vegard, ta kontakt  her

Vinn Pulsklokke!

Få våre nyeste artikler på mail

Relaterte artikler


Tilbake